Om Ellekildeskolen

Lad os gå en tur rundt på skolen. Vi går ind af hoveddøren og den første vi møder er en elev fra 3., som spørger ”Hvornår skal vi have PAF igen? Det var nemlig vildt godt sidste gang.”. For de uindviede så står PAF for Power, Attitude og Fokus. Vi går videre og en elev fra 6. stopper op og viser sin præmie fra weekendens svømmestævne frem. Vi går op af trappen og på toppen møder vi en lærer, som spørger om 4. klasse må deltage i det lokale skakstævne. Vi fortsætter hen mod biblioteket og uden for døren møder vi læsevejlederen, som gerne vil sætte et nyt tværfagligt læseprojekt i gang. Inde på biblioteket sidder en gruppe drenge og piger fra 5. klasse læser i sækkestolene. Vi når til sidst hen til skolelederens kontor. Og her står døren altid åben for både elever, forældre og medarbejdere.

De spørgsmål, som vi fik på vores tur rundt på skolen handler alle om, hvordan man skaber den gode skole. Det er spørgsmål som handler om at inddrage den enkelte i fællesskabet. Og alle spørgsmålene understreger vigtigheden af ejerskab, fællesskab og udvikling, som er vores værdier her på Ellekildeskolen.

Ellekildeskolen er skønt placeret i Sakskøbing by, tæt på svømme og idrætshallerne. Skolen er bygget I 2008 og er en af kommunens nyeste skoler.

Omkring 255 elever og 40 ansatte har hver dag deres gang på skolen. Lokalerne bruges også af foreninger og byens borgere. Hverdagen på Ellekildeskolen er præget af fællesskab, de gode omgivelser, og et stærkt fokus på elevernes faglige udbytte. Dagen starter altid med morgensang, hvor alle deltager og fælles beskeder gives.

Vi synes, at dialog om skolen vigtig. Det er en dialog vi gerne vil have med medarbejdere, elever og forældre. Her er morgensang, PAF, teamsamarbejde og nysgerrighed en vigtig del af kulturen. Alle skal føle sig mødt og velkommen i vores fagligt stærke miljø.

Vi håber, du også vil være en del af fællesskabet.