Når du kommer i bil

Skolen opfordrer alle til at passe på vores børn i trafikken, hvilket betyder at man skal rette sig efter skiltene og udvise god dømmekraft.

Du kan hjælpe med at:

• fortælle og vise, at vi ikke holder i lang tid i ” kiss and ride”, for her skal vi kun sætte vores børn af, og det gøres ved at køre ind fra Nystedvej, ikke Saxes Alle , og sætte af i ”Kiss and ride”. Dermed kan børnene stige direkte ud på fortovet, og man kan køre videre.
  • fortælle og vise at hvis man gerne vil med ind til morgensang og ind på skolen, så parkerer man i parkeringsbåsene mellem Vandrehjemmet og Hal B, eller ved Hal B. Ikke ved Vandrehjemmet eller i buslommerne.
  • holde tilbage indtil både bomme og signal ved jernbaneoverskæringen har afsluttet signalgivning når toget kører forbi.
  • køre langsomt ved skolen, og vi hjælper skolepatruljerne omkring skolen ved at vise hensyn.
  • respektere handicapparkeringen.
  • respektere at buslommen ikke er til parkering, men til bussen.
  • bruge fodgængerfeltet.
  • holde tilbage for skolepatruljen – de passer på os alle sammen.
  • have god tid.

Ved at vise rette adfærd er vi gode rollemodeller for vores børn og andre forældre – det handler om, at vores børn kan færdes sikkert i trafikken omkring skolen.

Trafikken omkring skolen W

Shape Created with Sketch.