Kilden

Dagsrytme i Kilden:

Morgenstunden:

• Morgenhygge med lys på bordet og morgenmad til de børn der ikke har spist morgenmad hjemmefra, serveringen slutter kl. 7.30
  • Rolighed vægtes højt
  • Børnene sendes til deres klasser kl. 7.50

Efter skoletid:

• Pædagogerne går ind i klassen og børnene trykker sig ind på vores elektroniske afkrydsningsskærm
  • Børnene fordeler sig herefter inde og ude
  • De planlagte aktiviteter starter
  • Fast udevagt, der varetager tilsyn på udeområdet
  • Fast indevagt, som er den man skal sige farvel til når man ”trykker sig ud” og går hjem. Dette foregår ved "giraffen"

Frugtpause:

• I tidsrummet fra kl. 14.10-15.30 kan børnene spise deres medbragte frugt foran box 1.
  • Børnene sidder sammen med kammeraterne og småsnakker og hygger sig.
  • Kilden sørger for vand i frugtpausen.

Når barnet skal hjem:

• Barnet rydder op efter sig, både legetøjet og på garderobepladsen
  • Barnet og mor/far siger farvel til "giraffen" og barnet skriver derefter sig selv/barnet ud

Vores område er stort, og børnene må være mange steder. Når man henter sit barn, må man derfor af og til ud på en lille gåtur rundt på legepladsen, i aulaen, på balkonen eller i faglokalerne. Infoskærmene viser som regel i hvilken retning man skal lede.

Børn vil gerne være gode kammerater, så giv jeres barn mulighed for det, ved at give dem den fornødne tid til at rydde op efter sig, således at legekammeraterne ikke ”hænger” på hele oprydningen.

Det er lettest for barn og forældre, at man tager sit barn med hjem, når man kommer for at hente det, og ikke indgår i en større diskussion med barnet om hvorvidt det skal blive i SFO eller ej.

Find yderligere oplysninger om Kilden i dette velkomsthæfte:

Infohæfte Kilden 2021 W

Shape Created with Sketch.

Velkomstfolder Forårsbørn 2022 W

Shape Created with Sketch.