Skolens profil

Her på Ellekildeskolen arbejder vi ud fra en vision om at alle elever kan lære og udvikle sig i det store fællesskab, og blive til livsduelige medborgere.

Vores faglige profil er, at læring bedst sker i trygge og genkendelige rammer.

I løbet af skoledagen møder eleverne faglige udfordringer, dannelses- og trivselstræning. Som den eneste skole har Ellekildeskolen PAF (Power, attitude og fokus) som et trivselsindsatsområde. Fordi: Glade elever lærer bedst. Elevernes faglige udbytte og udvikling er selvfølgelig vigtig for os alle her på skolen. Ligeså vigtigt er det, at elevernes udfordres fra deres standpunkt, og at de udvikler sig positivt. Til det har vi dygtige vejledere og lærere og særlige funktioner såsom læsevejleder, matematikvejleder og trivselskontor.

Med til skolen hører flotte og gode legefaciliteter til eleverne, samt en spændende SFO med engagerede pædagoger. Der foregår hele tiden mange spændende aktiviteter.

Samarbejdet mellem lærere, pædagoger og forældre er godt. Det gode samarbejde er  en forudsætning for elevernes udvikling og dannelse.

Skolens værdier

Shape Created with Sketch.